Sådan vælger du ret arbejdstelefon og udstyr til dine medarbejdere
Når du skal vælge ret udstyr til dine medarbejdere, spiller mange faktorer ind, og en dialog om behov og forventninger til den, der skal bruge udstyret, er en god start.
Hvilken type af udstyr den enkelte har brug for, er helt afhængig af, hvordan det daglige arbejde ser ud. Behov baseret på opgaver og ansvar bør tages i betragtning, når man overvejer, hvad udstyr til virksomheden man skal vælge. Ofte er der ikke brug for at købe udstyr, det er f.eks. populært at leje minigravere eller at leje en motorsav hvis de er tale om en opgave der kun skal laves få gange.
Arbejdstelefon, udstyr og statussymbol
Udover at være et vigtigt arbejdsredskab for mange, er udstyr uden tvivl også blevet et statussymbol. Mange mennesker har en klar præference, når det kommer til brand, og overgangen fra det velkendte og behagelige til det nye og ukendte kan påvirke ikke kun hvor tilfreds medarbejderen er, men også hvor effektivt personen arbejder.
Sandheden er, at langt de fleste ikke har brug for eller har brug for alle de funktioner, der findes i meget udstyr i dag og ikke mindst glædende telefonen. Ved at overveje, hvor nødvendige de mest centrale funktioner i er, kan du få en idé om, hvad den enkelte har behov for. Alle, der arbejder meget med deres udstyr, ved ca. hvad de har brug for.
Ønsker medarbejderen absolut den allernyeste fra Apple eller Hilti boremaskine,(som København Hulboring bruger), mens du anser det for unødvendigt, er der mulighed for at tilbyde en løsning, hvor hver enkelt medarbejder kan betale en selvrisiko for at få dyrere udstyr.
Dyre besparelser på udstyr
Den umiddelbare idé, når det kommer til at vælge nyt udstyr til dine medarbejdere, er måske at undgå at anskaffe sig de allernyeste. Men afhængigt af virksomhedens arbejdsstyrke, kan de penge, du sparer på at vælge en billigere og ældre variant, tværtimod koste mere i sidste ende. Da telefoner og udstyr er så vigtigt et arbejdsredskab for medarbejderen, og da den medbringes overalt, skal valget af udstyr ikke undervurderes.
Er det vigtigt for dig, at din virksomhed fremstår som moderne, opdateret, digitalt kompetent og bevidst, vil du sikkert have gavn af at betale lidt ekstra, så medarbejderne kan bruge deres udstyr på bedste vis. Det er jo medarbejderne, der er virksomhedens ansigt udadtil, ikke?